Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Alla inlägg under oktober 2011

Av Hulda - 30 oktober 2011 11:09

Hemslöjden fyller 100 år 2012 och det firas bl a med en hemslöjdsutställning på Liljevalchs sommaren

2012. Jag hittade info på nätet om att det gick att anmäla sitt intresse om att vara med i utställningen

och hipp hipp hurra, jag kom med!

2000 st personer har fått varsitt sådant här löv som skall fyllas på valfritt sätt. Löven fäst sedan på

en ställning så de formar ett slags träd.


 

Måtten på lövet är ca 80 x 50 cm vilket var mer än jag förstått förut så det gick det många

tankar igenom huvudet när jag hämtade det. Hur skall jag kunna fylla detta stora med luffarslöjd,

för luffarslöjd i någon form skall det ju bli!

Just nu fladdrar det omkring många idéer i huvudet. 


Av Hulda - 23 oktober 2011 13:53

ljuskrona


Ibland gör man saker bara för att det är så roligt,

som att fördriva större delen av en dag tillsammans med sin syster med att tillverka en ljuskrona!   


 


Beskrivning på ljuskronan finns på sid 122 i Anna Örnbergs "Inred lantligt inne & ute


 


Stommen är gjord av spikband (Biltema) som lindats med eltejp och ett fint band som döljer elejpen. Övriga trådar kommer bl.a från Slöjd-detaljer. Pärlor och prismor från Panduro och Tradera. Burken är en väl rengjord kattmatsburk.


         


 


 

 


De levande ljusen skapar dessutom ett fantastiskt vackert mönster i taket.

    

med ljusmanschetter  

Presentation


Huldas luffarslöjd, trådtjack, trådslöjd, luffararbete...m.m.

Fråga mig

14 besvarade frågor

Gästbok

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

 


Ovido - Quiz & Flashcards